Thursday, November 23, 2006

Kreativitet

Jag sa just till Harald att jag vill gora nagot kreativt. Skriv en blogg var hans svar... sa har ar jag igen... Jag ar lite rastlos och skulle vilja gora nagot kreativt, sy eller sticka, mala eller gora ett halsband nagot kreativt... jag har redan bakat en misslyckad kaka sa bakning frestar inte langre... Jag bakade en sommarkaka om ni vet vad det ar. Jag minns att jag alskade den nar jag var yngre. MIn kompis Erikas mamma brukade baka den... Overlycklig over att ha hittat receptet pa internet gav jag mig i kast med bakandet... men resultatet var inte alls som Britts sommarkaka... surt, speciellt eftersom jag gjorde en hel langpanna av ren eufori. Just nu funderar jag pa att sy ett par gardiner av ett tygstycke jag fick som gava, men symaskinen har ar inte att leka med och jag maste kopa en trad som passar battre i farg an de som finns har. Ja, ja det var allt for idag. Ha det fint!

2 comments:

Augustins forum said...

Av og til luktet det svidd på vår misjonsstasjon. Da sa pionermisjonæren:"Nå har Åse prøvd å bake kake!" Og det stemte. Den dumme gasskomfyren! I 1983 var mamma på besøk og bakte perfekt sukkerbrød med 8 egg på første forsøk! (i den dumme gasskomfyren.)
Du har jo allerede bakt masse deilige boller, Sara!

rebecka. said...

Ni verkar ju leva lyxliv.. Symaskin och ugn. Ja, lite avundsjuk blir man ju.

Fast idag ska vi fa en tv+ dvd i var lagenhet! Hela december. Det ar stort. Valdigt lyxigt tycker vi. Annars sitter vi pa vara fyra fula plaststolar och kuckelurar. Har lyckats kopa lite crepe-papper sa oj vad jag har pysslat (elin med for den delen men jag slar nog rekordet). Gjorde 80 olika julkort till barnen forra veckan. De blev sa glada. De fick varsinn lite godis med personlig halsning ocksa.. De blev sa glada!!

Vad gor ni i jul och nyar da? Vi ska nog vara hemma i lagenheten pa julafton och sen ga till kyrkan den 25 och 26.. (de har ju massor traditioner da). Sedan ska vi fa lana en stor lagenhet (tre rum!) med pool och gangavstand till stranden i nyar. Det blir annorlunda men ser fram emot det.

Tanker pa er ganska ofta. Laser er blogg da och da. Far ni tid kan ni ju kika i resedagboken nagongang...

/liten becka