Monday, November 20, 2006

Hetta och julmarknad.

Regnperioden verkar vara förbi och det blir bara varmare och varmare... mitt i denna värme var det alltså dags för att gå på den årliga julmarknaden. Skandinav som jag är hade jag svårt att finna julstämningen bland alla shorts, linnen och svettdroppar... vissa människor flög runt som gamar och roffade åt sig allt de kunde se medan vi tog det lugnt. En av missionärerna här var uppgiven över att jag köpt så lite så hon tog med mig på en runda till men lyckades inte få mig att köpa något mer... Hon blev något besviken på mig men jag var ganska nöjd så vad ska man göra... tacka Gud för en vit jul ni som har en!

6 comments:

Ole said...

Jeg begynner nesten å tvile på at vi får hvit jul i år. Her er det mildt og vått.

My Corner said...

Her regner det, det høljer, det blåser, det tordner og det hagler.
Det er så fælt ute at det er godt å være inne. Nå har julekrimskramset kommet på plass i forretningene og jeg har vært "pakkesel" for min kjære May-Britt. Men det var vel ikke snø i Betlehem. Du er nærmere den virkelige julestemningen enn vi er.
Er det esler og kameler der du bor, Sara?

Sara said...

Ja, asnor finns det gott om men jag har inte sett sa manga kameler...

Arvid said...

Regntiden har flyttet seg hit. Helt unormale mengde, sier meteorologene. E6 ved Strømstad kan stenges fordi vannet er helt oppe ved veien. Årsaken er kombinasjonen av stor nedbør og storm- eller springflo.

Anna said...

Wow, den blivande sjuksköterskan blir impad att det var du som tog hand om den skadade pojken (eller egentligen inte eftersom jag vet att du har ett stort hjärta, men ändå). Therese Orlenius sa häromdagen att en lärare måste förutom lärare vara både polis, psykolog och sjuksköterska, minst. Du är nog en riktig lärare! kram! mail är på G.

* Crista * said...

Hej älskade afrika missionär!

Vill bara säga att jag läser ALLT du och Harald skriver och att jag är med er totalt! Sedan har jag börjat blogga lite lätt igen.

PUSS