Saturday, January 27, 2007

Ta en kölapp...

Hej igen! Nu kanske ni tycker att jag inte håller mitt löfte om att skriva oftare, men jag kan säga att
det inte är så lätt att få tillgång till datorn alla gånger och speciellt inte om internet fungerar... Detta
beror dels på en internetslav som är min man och en till som nu är på besök, nämligen min svärfar. 
Detta gör att jag funderat på att införa ett kölappsystem, men det blir för mycket bök.... 

Ni som har sett Haralds blogg vet att vi återigen har varit på safari och äntligen fick jag se mina kissemissar... fantastiska djur. Kolla in Haralds blogg så får du se fina bilder!

Övriga funderingar...
Hur kommer det sig att vi tjejer/kvinnor aldrig får nog av vissa saker... skor, handväskor, smycken, blommor? Även fast vi har mer
än tillräckligt så vill vi alltid ha fler... själv har jag även en stark dragningskraft till läppglans och kok-
och bakböcker.... även fast de inte alltid kommer så mycket till bruk så är det underbart att bara 
bläddra i dem och titta på de vackra bilderna (för det måste så klart vara bilder i böckerna). Anlednigen till att de inte kommer så ofta i bruk är nog att man aldrig har alla ingredienser hemma...

3 comments:

Augustins forum said...

Det var vel Harald som skrev gatulasjonen til Dag også?
Jeg gratulerte tørt og hjertelig og minnet om en tradisjon vi har. Hadde omsider kommet i siget etter å ha skrevet i Simons blogg. Jeg trykket på publish.Kjente ikke riktig igjen alle utropstgnene!
Harald kom først igjen. Nå skjønner jeg hvordan du har det, Sara!

Arvid said...

Minn ham på at det er hans tur til å ta oppvasken. Da blir vel PC' ledig en stund.
Det er fint å lese det du skriver også.

Anna said...

konstigt nog delar jag din kok- och bakboksglädje... vet inte varför. Har provat mitt första recept ur Två systrars söta - Marmorerade brownies med hallon. Oskars cellgrupp ska få smaka på dem ikväll. Det ser ruskigt gott ut. Mest. Ja, jag vet att det är de små orden som talar, men såvitt jag vet kommer jag inte gifta mig detta året. Men sugen blir man ju med alla förlovningar hit och dit... Kram!!