Wednesday, January 03, 2007

Short rain

Crista har inspirerat mig till mina fargforandringar pa denna blogg sa om ni har nagra klagomal kan ni blogga med henne... nej, da... jag ar inte helt saker pa att jag gillar min nya stil an sa vem vet det kanske andras snart igen...

Short rain perioden som vanligtvis haller pa i cirka tre veckor har nu dragit ut sig till over tva manader... Vi blev smatt lurade den forsta januari da det inte regnade alls, men trot eller ej igar satte det igang igen... vi har fatt lite sol mellan regnfallen men jag borjar fundera pa om det ar nagon som forsoker gora oss skandinaver en tjanst genom att lata det vara lite mer likt hemma... Lustigt ar det i alla fall att det varit torka de fyra tidigare aren under denna period medan det nu oser ner som i den annalkande heavy rain perioden... vem vet hur detta skall sluta... vi kanske far skaffa oss en kanot och paddla till skolan. Eftersom jag provat pa hur det ar att simma sa vet jag att det inte ar att rekomendera medan kanoten nog ar en av mina battre ideer.

Mark val att jag borjat mitt nya bloggar pa basta satt... tva inlagg hittills... ;)

2 comments:

* Crista * said...

I am PROUD! WOOOOOOW!!! Och din nya blogg är minst sagt mindblowing den också, jag ryckte nästan till lite när jag klickade in på den :). Gillade din gamla grymt bra också - bara ifall du skulle komma att verkligen ogilla den här idéen. :D Nu skall jag ned i tvättstugan och hänga tvätt - mys. Sedan sitter jag och gör lovsångsschema för lovsångsarbetet - mycket pussel men också en av mina favoriter (tur det eftersom Andreas och jag ansvarar för all lovsång här numera och Andreas inte direkt jubelgillar att göra scheman). Älskar dig min vän!
Crista

RC said...

Artig layout og design. Men kanskje litt skarp oransjefarge? Det gjør at det blir litt anstrengende å lese. Jeg ville prøvd å tone fargen ned litt, eller gjøre noe med skriftfargen slik at det blir lettere å lese. Men dette er jo såklart en smakssak.