Friday, January 05, 2007

På barnhemmet.

Igår var Roslyn och jag på ett barnhem för spädbarn. De var ett rent och fint hem med ganska 
många anställda. Kvinnan som startat hemmet började med 12 små barn i sitt eget hem. Det var 
otroligt att höra henne berätta om hur de tar emot de små som blivit lämnade på sjukhus eller 
lite var stans. De flesta av barnen har förlorat sin mamma och de bor på hemmet tills de är två år, 
då de får flytta hem till sin familj eller släkt igen. Just nu bodde det 28 barn på hemmet och vi 
råkade komma när det var vilodags men vi hann träffa några av de små juvelerna i alla fall... 







3 comments:

Ridde said...

Hej Sara!
Nu har jag tagit mig in på din blog och det var roligt att se din dagbok. Är allt bra med dig och Harald? Jag förstår att er värld just nu är mycket intressant. Själv har jag idag varit på Gloden på Disney Ice Princess show....
Mycket duktiga dansare!!
Vi hörs! Kramar från Ridde

Simon W said...

Åhhhh

* Crista * said...

Ja... vad kan man säga när man ser människor som så helt gett sina liv bara för att andras liv skall bli drägliga. WOW. Har man egentligen egna problem då? NEJ! Är det verkligen så hemskt att det bara regnar då? Nej. Tack Sara att du sätter saker i ett rätt perspektiv. :D Din Crista