Tuesday, December 12, 2006

Lussekatter

Nu ar konferensen slut har i Arusha, vi har en hel del att lara av den Afrikanska gladjen. Har dansar alla, gamla som unga dansar tillsammans i en salig rora det ar harligt.

Igar nar dammet lagt sig gav jag mig i kast med lite julbak, det skulle bli lussekatter... det blev nagot av det fulaste jag sett men de smakade himmelskt. Var kara granne dopte dem till Swedish Christmas Slugs... for er som inte vet vad slugs ar kan jag beratta att det ar en slags gra snigel utan skal som det kryllar av har. Harald har bland annat haft nagra i skorna... ja,ja... det var i alla fall en trost att de var sa goda. Jag skall forsoka ordna nagon bild pa detta spektakel men det far bli ett senare projekt...

3 comments:

Anonymous said...

hadde jeg fått smake så tror jeg at jeg hadde likt dem.

Anonymous said...

hadde jeg fått smake så tror jeg at jeg hadde likt dem.

* Crista * said...

Älskade älskade!!!!
Nu åker vi till Uppsala imorn ochni är i Afrika! Vilken grej...
Saknar dig och önskar er båda en fantastisk jul tillsammans. Gud välsigne er av hela mitt hjärta!

Crista