Sunday, September 24, 2006

nytt forsok

halla!

jag satt och skrev ett inlagg igar nar strommen gick sa det blev inget... Idag har vi varit pa mote i en forsamling for missionarer, det var fint att traffa andra som lever under ungefar samma villkor som vi. Efter motet akte vi till en indisk restaurang och at fantastiskt god mat for 60 kr var. Det ar en ganska dyr restaurang har men det markliga ar att om vi handlar pa supermarket sa kostar det ungefar lika mycket som hemma men att ga ut och ata ar billigt. Efter maten gick vi och at glass pa ett annat trevligt stalle... nu later det kanske som om Arusha ar en fin stad och man kan val saga att det finns nagra fina stallen men det ar mycket som ser fallfardigt ut ocksa... men igar nar vi akte till marknaden akte vi igenom stadsdelen dar de rika bor coh dar sag det riktigt fint ut men skillnaderna ar stora. pa vagen till marknaden akte vi genom riktigt naturskona omraden med bananplantager och andra vackra vaxter. Nu ar det forresten var har sa traden blommar majestatiskt det ar fantastiskt vackert! fargerna ar fantastiska och skiftande! Nu ska jag sluta innan strommen gar igen

kram pa er

2 comments:

Anna said...

hej! det låter vackert! skulle va kul att se bilder... ja skype är smart, men jag måste ha en senare version av operativsystemet på min dator för att det ens ska gå att ladda ner... men jag ska se om jag kan ordna det. massa kramar så länge!

Sara said...

fint! ang. bilder ar det ganska knepigt att lagga in vara bilder pa den har datorn som ar ett gammalt vrak som man far stotar av men en av vara vanner har pa huset har en hemsida du kan kolla pa.. ska forsoka hitta den och ge dig adressen...