Thursday, September 21, 2006

frukt och gront

Hej!

En av de fantastiska sakerna med Afrika ar deras frukt och gronsaker de smakar himmelskt och eftersom jag har vegetarianpabra sa trivs jag som fisken i vattnet. Det lilla problemet med detta ar bara att de ar aningen besprutade sa for att kunna ata dem lagger vi dem i klorinvatten... haha jag trodde aldrig att jag skulle ha mammas toalettrengoring pa min mat men sa ar det har och vill man inte bli sjuk sa...

Senaste nytt just nu ar att elektriciteten kommer att vara avstangd mellan 06.00 och 23.00... som tur ar har vi generator har som ar pa medan kontoret och bibelskolan ar oppen sa vi kan i alla fall laga oss ett mal mat om dagen... annars kan vi betala om vi vill ha pa den pa kvallen... det blir som sagt ganska morkt har. Jag vaknade en natt och visste inte at vilket hall fonstret var...en annan lustig upplevelse var inatt da jag fick kramp och hoppade upp for att stretcha ut vaden men fangades av myggnatet...

For ovrigt har jag haft min forsta riktiga lektion idag, det var en intressant lektion da vi holl pa med uttalet av bokstaven u. Lektionerna varar i tva timmar har sa i mitten var jag tvungen att hitta pa nagot for jag hade max 5 av 35 elevers uppmarksamhet sa jag bestamde mig for att vi skulle sjunga den gamla godingen huvud, axlar, kna och ta. eleverna var overlyckliga for att de kunde den men nar vi borjade sjunga hade de en helt annan melodi det hela slutade med att vi skrattade gott allihopa men det var jag som borjade...

kram pa er!

2 comments:

Anna said...

hihi! känns det inte läskigt att undervisa på engelska? vad är du lärare i förresten? förstår att du trivs med alla grönsaker, du kanske fotsätter att vara vegetarian efter att du kommit hem från afrika...

Benedictus said...

Jag har last svenska, so, matte och specialpedagogik och en massa ilu grejer men ingen engelska...
sara..