Monday, September 25, 2006

kulturkrock

Idag har jag varit med om en liten kulturkrock... Nar jag kom till skolan for att forbereda min lektion och sedan ha den fick jag veta att mina elever skulle ha matteprov hela dagen... hade detta varit i Sverige sa hade jag naturligtvis fatt reda pa det senast i fredags men ack detta ar inte Sverige sa har far man ta det som det ar... bast att komma forberedd sa far man se vad som hander. Jag tog min vaska och gick hem val hemma upptackte jag att harald har nyckeln och han slutar inte forran kl. 12.30 .... mycket lustigt...

bara for informations skull kan jag beratta( kann ingen press nu det ar inte menat sa) att posten har ar stangd i december sa om ni hade tankt att skicka nagot till oss sa ar det bast att skicka det innan mitten pa oktober for att vara saker pa att det skall komma fram... Tro nu inte att jag tigger for det gor jag inte jag informerar bara...

bless u

3 comments:

Anna said...

söt är du, och jag förstår att du inte menar det som tiggeri, men det skulle kunna uppfattas som det :) gulligt. men, är dock tacksam för informationen, så det inte skulle råka dimpa ner julklappar strax innan ni kommer hem...

Anna said...

tack förresten för besvär med bilder och så. fick ju se några på haralds sida. tydligen har pappa skype på sin dator, så då kanske man kan ringa en sväng nån dag...? (känner mig dock som total rookie på skypeområdet) när är bästa tiden att nå er? kramis!

Sara said...

Vi har bara internet pa dagtid... dvs mellan 9.15-16 eller mojligtvis 17.... kom ihag att vi ligger en timme fore er...