Wednesday, May 10, 2006

Förvandlingen

Så har det då äntligen hänt...vadå tänker du... om du bara väntar lite så skall jag berätta.
För 1 år, 9 månader och 2 dagar sedan gifte jag mig, vilket innebar att jag, överlåten som jag är, bytte efternamn. Nu undrar du förstås vart jag vill komma, men ha du bara tålamod så skall det ordna sig. Under denna tid har jag försökt lära känna denna nya person Sara Höidahl som helt plötsligt var jag. Min gamla identitet var försvunnen och jag hamnade i ett tomt intet av att helt plötsligt inte existera fast jag gjorde det. Kan tänka mig att det är ungefär som att göra en skönhetsoperation...man måste vänja sig, tro nu inte att jag opererat mig för det har jag inte. Men igår så upptäckte jag att dagen äntligen hade kommit. Jag var på biblioteket och tvingades att uppdatera mitt lånekort för att få låna böcker då bibliotekarien inte hittade mig i sitt register. Hon sökte först på mitt nya namn, nu kommer det ni som väntat,... när hon inte hittade mig bad hon om mitt gamla namn och vad hände, jo jag tvekade en sekund. Jag i mitt överreflekterade sinne tar detta som ett tecken på att jag äntligen har hittat mig själv... jippiiii I´m back in the game...

2 comments:

Anna said...

äntligen hittat hem... :) tyvärr säger jag fortfarande fel ibland.

Arvid said...

I storfamilien har du vært en ekte Høidahl fra før navneskiftet.