Saturday, March 10, 2007

Äntligen!

 Imorse satt råttan äntligen i fällan, bilder kan ni beskåda på Haralds blogg. Flera nätter i rad har jag vaknat av att det väsnats i köket. På mornarna har kryddor legat utspridda på golvet och jag har tvättat duken som aldrig förr... Mina normala morgonbestyr har varit utökade till att torka av alla bänkar, bord och övriga ytor med klorin... men nu äntligen är den borta. Tack och lov! Om man nu kan säga att en råtta kan föra med sig något positivt så kan man väl säga att detta äckliga djur fört med sig att vi hållit köket extremt rent... jag har aldrig varit pedant men de sista dagarna har jag nog blivit det... ja, ja det är i alla fall skönt att slippa hoppa till för minsta ljud och att man kan öppna alla skåp utan att vara rädd för att råttan skall titta ut.

2 comments:

Anna said...

tjihu! snart kommer ni hem!!! ni missar tyvärr gipset, det ryker imorrn!!! äntligen!

My Corner said...

Velkommen hjem Sara, det er rotter i Norge også.....