Tuesday, February 20, 2007

Hos en liten nunna...

Som ni kanske vet har jag inte varit den friskaste varianten här nere... De senaste månaderna har 
jag haft väldigt ont i ryggen, värken har sedan smygit sig ner i benen... Ja, jag känner mig som 85 
och inte 25... I alla fall denna smärta är bedrövlig. Som tur är har jag en vän här som känner till det
mesta om Arusha och dess invånare. Hon heter Pam och i går tog hon med mig till en fantastisk 
liten nunna som skulle hjälpa mig. Hon var bedårande. Efter avklädningen fick jag lägga mig under 
ett lakan. Hon började med att be till Gud om hjälp att hitta vad som var orsaken till min smärta 
och sedan om hjälp till att lösa problemet. Det var en fantastisk stund av Guds närvaro. Efter
bönen började själva massagen vilken utfördes med hennes egenpressade oljor... Hon var inte alls 
hårdhänt men när hon hittade min ischiasnerv skrek jag och hoppade till av smärta... Jag har aldrig
känt något liknande... Hon bad mig hålla ut och inte glömma bort att andas... Ju längre tiden gick så
lättade i alla fall smärtorna och jag kunde slappna av... När jag gick därifrån kändes det bättre och 
jag luktade som en blandning av mormors lägenhet (eller hälsokostbutik) och en sommaräng. På torsdag ska jag dit igen...inför det har jag ganska blandade känslor... 

3 comments:

Augustins forum said...

God bedring!

Unknown said...

Hi Sara! I think I understood what you wrote-you have back pain again. Uff, I know how that is..I'll pray for that. I believe God will use that nun to help your back.
This comment started in Norwegian, but then I changed my mind..Since you're in Africa, I felt it was "allowed" to write you in English. :-) See you in a few weeks!!!! God bless!!

Anna said...

oo, det lät ändå som en härlig stund. massage av en bedjande nunna... kan dock tänka mig att smärtan är enorm, ibland känner jag oxå av min ischiasnerv, men inte så att jag hoppar till. 85 känner jag mig dock som hela dagarna eftersom det bara är äldre som bryter armarna...(alternativt femåringar) kärlek!