Friday, February 09, 2007

5 veckor kvar...

Egentligen är det bara 4 veckor och 6 dagar kvar tills vi åker härifrån. Det känns både konstigt och skönt. Det ska bli jätteskönt att komma hem igen men det blir konstigt att säga hejdå till så många som man inte vet om man någonsin kommer att se igen. Dessutom är det en massa saker som jag skulle vilja ordna på skolan innan vi åker. Det som gör det hela ännu knepigare än att vi bara är i Afrika ,där allt tar 5 gånger så lång tid som hemma, är att vår underbara rektor är på utbildning den här månaden vilket innebär att det är svårt att förändra något. Det kommer bli svårt att säga hejdå till alla elever men även alla ungar längs vägen till skolan som varje dag hälsat på oss och gärna kommit och hållit oss i handen en bit på vägen... Harald har en liten kompanjon som blir alldeles överlycklig när han ser honom. Igår sprang han säkert 150 meter tjoandes i glädje "mzungo teacher" tills han kom fram till oss, han pustade ut i några sekunder innan han tog Haralds hand och började prata swahili med honom. De pratade om olika djur och deras läten tills det var dags för den lille pojken att svänga upp till sin skola. Jag önskar att jag hade haft kameran så jag kunnat filma det hela, det var en syn jag sent kommer glömma. Dessa små stunder är värda att komma till Afrika för...

3 comments:

Anna said...

*anna sitter och snyftar...*

* Crista * said...

Vackert Sara!
Du är verkligen något utöver det vanliga!

Puss
Crista

* Crista * said...

Och nu fick jag ännu en bekräftelse när jag läste på Haralds blogg - och kom inte och säg att du inte minns vad jag sagt om din sång röst, Sara! Och det var LÄNGE sen!! Det står jag i alla fall fast vid.

Kram (den här gången)