Wednesday, October 25, 2006

Masaimarknad

Hej igen där hemma! Idag har jag varit på en masaimarknad med ett danskt team.
 De har sin sista dag här idag och ville göra slut på sina sista pengar. Sånt tycker jag om, så det var 
inte svårt att övertala mig om att följa med. Jag köpte mig fina afrikanske sandaler medan de 
andra höll på att handla ihjäl sig. Det finns hemskt mycket fina saker man kan köpa på den där marknaden. Ni vet sådana där träfigurer som är så speciella för Afrika, tyger och prydnadssaker av alla slag. De sätter höga priser så man måste pruta, men det är faktiskt inte så farligt som hemma... Becka du skulle trivas som fina fisken... För övrigt får jag utstå svåra prövningar för att jag är svensk... både norrmännen och danskarna drar historier om oss svenskar så jag får lida. Jag är en stolt svensk och tar upp fajten.

hej hopp!

2 comments:

My Corner said...

Ikke vær lei deg Sara, det er bare misunnelse! Verdens beste svigerdatter er svensk. Ellers tror jeg du kan skjemte du også, jeg har mått utstå mange prøvelser fra deg!

Anna said...

håll ut! (hittar du några fina statyer i afrikansk specialsten föreställande smala afrikaner så vet du var jag finns..)