Saturday, October 21, 2006

En regnig lördag


Som ni säkert redan vet om ni läst Haralds blogg så skulle vi egentligen ha varit på safari idag...men men... så blev det inte. Här har det i stort sett ösregnat sen i går eftermiddag. Det var till och med svårt att sova i natt på grund av allt oväsen. Så vad blev det av denna regniga lördag? Jo vi åkte in till stan och handlade lite mat sen gick vi till en restaurang och åt en speciell soppa som smakade ingefära som tur var gjorde vi ingen större förlust med tanke på att soppan kostade oss 10 kr. När vi sedan kom hem gav jag mig på en gammal symaskin som stod här och skräpade... jag behövde laga mina byxor... detta var inte helt lätt med tanke på att maskinen nog är närmare antik än ny.... men när jag gjorde allt åt fel håll och snett och vint och tvärt om som min där hemma så funkade den tillslut. haha.... jag har också fått en arbetsuppgift från förskolan. De påstår nämligen att alla mzungos är duktiga på att rita... de skulle bara veta... därför har jag fått det ärofyllda uppdraget att göra planscher med siffror från 1-20 med lika många föremål som siffran på. oj det lät kanske konstigt men ni vet nog vad jag menar... såna där man sätter på väggen så att barnen ser och lär. Nu ska jag snart försöka mig på att laga mammas goda kyckling...
 

1 comment:

Anna said...

hihi.. spännande att anpassa sig till en annan värld. kör på med ritningen, tycker de att alla mzungus är duktiga så kommer de tycka att det du gör är fint, oavsett hur det ser ut... :) Kramar!