Tuesday, June 23, 2009

stor mage= stor unge?

Ibland grips jag av en aning skräck eller panik, nej kanske mer en klump i magen och halsen...inte pga alla sträckmärken men pga den enorma mage jag har blivit tilldelad... de säger att magens storlek inte har något med storleken på barnet att göra....men ibland grips jag av starkt tvivel och undrar om det inte är en rekordunge med huvud som en vattenmelon som ska ut.... jag ser överskrifterna i lokaltidningen och sväljer hårt. Ber sedan en stilla bön till vår Herre att lillen inte ska vara så stor som i mina hemska fantasier.

Bilder? Jo,tjosan Kerstin.... jag håller på att smälta dem själv först. Det är liksom inte nog med att man ser enorm ut i spegeln, på kort ser man magnifik ut... Det är väl inte för intet som man får kommentarer som "oj, det ser ut som du ska spricka vilken sekund som helst" eller "oj, nu kan det inte vara mer än ett par dagar kvar" varpå man fint ler och säger att det faktiskt är över 2 månader kvar... i dagsläget är det ju faktiskt bara lite drygt en månad så jag ska nog överleva...

kram på er alla!

4 comments:

Anna said...

Jag delar ditt hopp! Men det verkar som att många som kommenterar magen inte har koll alls. För två veckor sedan var det någon som trodde jag var beräknad till midsommar! Då skulle det vara en väldigt liten bäbis... Men tänk, Sara, att det bara är drygt en månad kvar! Hoppas han väntar med att komma ut tills vi har varit hos er!

Anonymous said...

Du har kanske haft din tillväxttid och stannar av nu...? Man kan alltid hoppas! Tänk ändå att bebisarna (Morabebis också)kommer snart!!! Hoppas också att bebisen stannar i magen tills vi hunnit varit hos er.
Kram
Pernilla

Indianerna said...

Jag har hört att bebisen växer som mest de sista veckorna... då lägger de på hullet : )

Men oroa dig inte Sara. Det kommer att gå bra.
Jag fick en stor flicka och som tur är vet man inte vad de väger förrän det är klart.
Men be till gud att du slipper spricka!

God bless!

Lisa

Anonymous said...

hej gumman!!
jag har ALLTID varit STOOOOOR och i o f sig ganska stora barn (liam 4100 och ida 4170) lika stor denna gången :) från vecka 25 har de frågat om de e dags..hm..:)
jag ar ändå 10 veckor kvar...bebisen kommer sista dagarna i aug..bf 8 sept men de e ju snitt..
men du,tänk så här...stora barn e starkare så de betyder inte bara att de e värre..de hjälper till mer :)
det kommer gå bra skall du se...dont worry ;-)
ps.skaffa facebook d.s
kram pamela