Tuesday, April 17, 2007

Vardagshjälte eller egoist?

Vissa dagar vill jag hjälpa alla och rädda världen, bli fostermamma och adoptera en unge från varje världsdel medan jag nästa dag förråds av reslusta och helst av allt skulle vänta med allt och bara resa runt och se världen. Var är man då? Jo mitt emellan och gör precis ingenting... Jag undrar allt hur det kommer att bli med alla planer. Det hade ju varit hemskt tråkigt att bara fastna i dessa hjulspår, men jag undrar i alla fall vilken del av mig som är starkast. Jag hoppas ju att det är den goda sidan, den som vill rädda världen, även om min käre make nog nöjer sig med högst en adoption, ja,ja vad vet man om morgondagen?

3 comments:

Unknown said...

Jeg kjenner meg igjen i det du skriver... :-)

sofia said...

Jag me.....

Agda-Magda said...

Fina Sara!
Du har just beskrivit mitt dilemma i livet(okej då, ett av dem). Soffpotatisen och världsförbättraren huserar bägge två i mig, och det verkar som att det pågår ett konstant inbördeskrig. Men man får bara tro att världsförbättraren kommer vinna en vacker dag, även om det ibland ser lite mörkt ut.

Så kul att hitta din blogg! Den är så rolig och spännande, snygg och röd! Jag vill också åka till Afrika och se lejon i det fria, möta en helt annan kultur och få göra en skillnad för människor. Men det kommer nog det med, om jag bara har lite tålamod. Vi har tänkt så mycket på er, och undrat hur ni har det. Det är uppenbart att ni har varit med om något fantastiskt, och att ni frodas och mår bra! Tänk om man fick se en liten skymt av er om ni besöker Uppsala i sommar... Det skulle vara såå greit/grait/greijt (=kul/bra/kanon)! Slå en pling om ni är i krokarna och har en liten stund över för era gamla b-ledare.

Många Jesus-kramar från Agda-Magda och Palle-Pånken