Tuesday, August 05, 2008

Semester








Efter många somrar med arbete kom så den efterlängtade semestern. Så underbart!!! Vår lilla semesterresa gick till Danmark tillsammans med Simon och Martina. Vilket fantastiskt land detta lilla grannland. Fantastiska hus, rolig shopping, långa sandstränder. Är det bara fint väder så finns det knappt bättre. Danmark är en klar favorit just nu och så ligger det ju så nära! Det kan inte bli bättre. Språket är en sak för sig men efter en stund lär man sig i alla fall att førstå det viktigaste. man behöver ju inte ställa allt för många följdfrågor... som tex varfør de inte tar visakort i vissa butiker, mitt varfør kom så naturligt. sen stod jag där och log och nickade och låtsades att jag förstod... visst fick jag med mig några ord men helt lätt är det inte. Nu ska jag njuta min sista semestervecka i det utlovade regnet...

1 comment:

Arvid said...

Det er ikke alle nordmenn som skjønner dansk heller.
Nå er ferien over. Høstsemesteret begynner neste uke.