Wednesday, December 12, 2007

Miljoner år sedan.

Hej å hå! Nu var det allt bra längesen jag skrev... Detta beror på två saker, den första är att vi inte haft internet i huset förrän nu och den andra orsaken är att all min kraft har gått åt till mitt jobb. Här hemma går det sakta framåt när vi väl kom in i huset och fick ordna det värsta gick luften ur oss och vi har inte orkat göra så mycket mer... lister behöver målas och sättas upp, en vägg skall målas och en hel del andra saker skall också göras men världen går ju tack och lov inte under för att det inte blivit gjort än.  Appropå ingenting så saknar jag snön.... än har den inte dykt upp här i Fredrikstad vilket gör att jag inte fått några julkänslor än.. jo jag fick en i morse när jag såg på nyhetsmorgon och de sjöng en svensk sång kära hjärtanes jag blev alldeles rörd till tårar av gläns över sjö och strand... så kan det vara att vara invandrare... Förhoppningsvis dröjer det inte lika länge som sist, innan jag skriver mitt nästa inlägg.

hejsvejs!

4 comments:

Arvid said...

Jeg sitter barnevakt en km fra deg, skriver på en halvårsrapport og koser meg med blogger. Moro å ha deg på banen igjen.
Varig snø er ikke en årlig i Fredrikstad lenger, dessverre. Vi kan jo ønske og håpe.

Anna said...

Hej vännen! Roligt med blogg från dig. Här i Uppsala är det heller ingen snö, dock minusgrader vilket hjälper till lite, men fortfarande är det ofattbart att det snart är jul. Tack för senast, det var jättemysigt!

Anonymous said...

hej gumman, kul att du verkar ha det bra där borta :) saknar dig! puss emy
ps jag har oxå en blogg...syrenquist.blogg.se

Anonymous said...

Hej!
Va kul med lite liv på bloggen...:)
Som sagt tidigare så översköljs man inte med julkänslor här heller. Den enda riktiga känslan som kommit var på luciakonsert i domkyrkan....såååå vackert, jag rös:)
Tack för senast, det var så kul att ses igen och förstås se hur ni fått det..
KramKram